گـُوبـــاره
 

Sunday, March 29, 2009


فرهنگ هـخــايی 


شادمانی بسياری از مردم جهان در واکنش به روی کار آمدن اوباما نشان داد که در گستره سياست، دلبندی به آمد و شدِ چهره‏ها مهره‏ها ويژه ايرانيان نيست. بسياری از مردم جهان که خود را در نبرد نيروهای نيک و بد روياروی دولت امريکا می پنداشتند، پيروزی اوباما را را به فال نيک گرفتند و به نيمشوخی به دوستان خود گفتند که؛ " اوباماست"! پيداست که بخشی از اين خوشداشت، ناشی از کنار رفتن بوش و همپالکی هايش بود که ساليان سال، ننگ و نفرت جهانيان را دامن زده بودند، اما بخش بيشتری ريشه در خوش باوری مردمی داشت که بجای ديدن سيستم سياسی و چگونگی کارکرد آن، به مهره‏های کارگردان آن دل می سپارند.

اين خوش خيالی نيکخواهانه مرا بياد هيجان بسياری از مردم ايران در زمان روی کار آمدن خاتمی انداخت. شوربختانه اين آمد و شدها دلگرمی‏های دروغين و زودگذری با خود بهمراه می آورد که پايان آن دلسردی بيشتر مردم است. اوباماها و خاتمی‏های اين جهان هخاهای زيرکی هستند که با همان فرهنگ و ترفند ِهخايی، هخالی بندی می کنند.


Post a Comment
Comments:
سلام ...
مسئله اکثریت بشر مسئله نبرد بین خوب و بد نیست بلکه (با عرض معذرت) مسئله چرا کردن با خیال راحت هست. اکثریت از این میترسیدند بوش یک چنگ خانمان سوز براه بیندازد و الان امیدوارند با اوباما با خیال راحت به کار خود ادامه دهند حال خوب پیروز شود یا بد حاکم بماند ....
 
Post a Comment
Free counter and web stats blog counter
seedbox vpn norway