گـُوبـــاره
 

Friday, April 17, 2020


نبردِ حکومتی ایدئولوژیک با تروریستی بیولوژیک. 



ویروس کرونا در چندماه گذشته، آخوندهای حکومتی را در ایران کلافه کرده است و می رود تا که بسیاری از آنان را پیش از آنکه به گور بفرستد، دیوانه کند. البته اگر روزی اینِ تروریست ِ بیولوژیک، آن حکومتِ ایدئولوژیک را با خود ببرد، آنروز را باید بزرگترین نوروزِ در تاریخِ ایرانزمین دانست و جشن ملی گرفت. آرزوی چنان رویدادی چندان نیز خوش خیالی نیست زیرا که حکومتِ اسلامی تاکنون نشان داده است که توانِ رویایی با چنین ویروسِ جانگیر و جهانگیری را ندارد. این حکومت “دکانِ مرگ بر آمریکا” ست و چهل سال است که ادبیات چالشی خود را پیرامونِ مبارزه ی زبانی با امریکا برای فریب عوامِ ساده دل مسلمان در خاورمیانه شکل داده است. تجربه ی چند دهه ی گذشته نیز نشان داده است که جنسِ این دکان را تنها می شود همراه با دلارهای نفتی به آن گروه از مسلمانان پذیراند. دکانِ مرگ برامریکا، تنها دکانی در جهان است که جنس اش را بهمراه دلارهای نفتی به مشتری می دهند. این جنس، گاه شعاری نوشته بر پیشانی بندی، بنری، عَلَمی و یا عکسی از رهبر و یا پاسداری مرده است که به مشتری داده می شود تا بر در و دیوارِ خانه و کاشانه و گذری در لبنان، بغداد، دمشق، هرات، صنعا و هرجا که این حکومت، بساط مارگیری خودش را پهن کرده است، به نمایش در بیاورد. اگرچه دکانِ مرگ برآمریکا، بازوی فرهنگیِ نهضتی اسلامی پنداشته می شود که برای مبازره با آنچه “کُفرِجهانی” نام گرفته، باز شده است، اما هیچ کس، حتی خودِ دکاندار هم باور ندارد که مبارزه ای در کار است. تنها چیزی که درباره ی این دکان جدی ست، بودجه ی آن است که از جیبِ مردم ایران پرداخت می شود.

اکنون ویروسِ کرونا جهان را با بُحرانی مرگزا روبرو کرده است که در حافظه ی شفاهی جهانیان، بی همانند است. این ویروس که مانندِ هر ویروس دیگری، تروریستی زیستی ست، ای بسا که میلیونها سال پیشینه برآیشی دارد و بیلیونها گونه ی جانوری را از میدانِ طبیعت بدر کرده است. این ویروس مانند هر میکروب و ویروس دیگری، بسیار در کارِ خود چابک و کاردان و بُحران زاست. بُحرانی که مبازره با آن نیاز به مدیریتِ روشمند علمی دارد، “مدیریتِ بُحران” رشته ای آکادمیک است که ویژه – کارانِ آن سالها در دانشگاه به فراگیری آن می پردازند. این رشته نه پیوندی با درس های حوزوی دارد و نه در هیچ حدیث و روایتی به آن اشاره شده است. یعنی که جُنبده ای بنامِ “آخوند” با آن بیگانه است. وانگهی، مدیریتِ ستادِ مبارزه با کرونا، نیاز به تیمی دارد که در آن زنان و مردانی سررشته دار دریکی از حرفه های هم پیوند با مدیریت بُحران باشند. از ویروس شناس و روانشناس و مردم شناس و رفتارشناس و جامعه شناس و جمعیت شناس و برنامه ریز و سیاستمدار و پزشک و پرستار گرفته تا آمارگر و گرافیست و نویسنده و شعارساز و خبرنگار.

این ویروس را نه می شود مانندِ نسرین ستوده به زندان انداخت و نه چون کاووس سید امامی خودکشانش کرد. نه واجبی خوراند و نه خانه نشین کرد. ویروس کرونا حتی از آمریکا هم سرسخت تر است، زیرا که نمی توان گفت که “هیچ غلطی نمی تواند بکند”. این تروریستِ نادیده و نادیدنی، هر غلطی که می تواند بکند، کرده است و خواهد کرد. نه می شود برچسب غربی بودن به آن زد و نه آن را از سادات صهیونیست دانست و نه می توان آنرا “مجازات سخت” کرد. کرونا، نه با جادو و جنبل از رو می رود و نه با روضه خوانی و سینه زنی و ختمِ انعام! فراتر از این ها، او از تظاهرات میلیونی خوش اش هم می آید در آن یارگیری بیشتری می کند. به اوین هم خودش با زور می رود، البته اگر تاکنون نرفته باشد.

اکنون در ایران حکومتی ایدئولوژیک که در برابر آتش افروزیِ تروریستی بیولوژیک درمانده است و نمی داند چه باید بکند. ابزارِ کارِ این حکومت برای مبارزه با این تروریست، رفتارها و کردارهایی ست که جهان کنونی آنها را موهوم و خرافی می داند. از مالیدنِ روغن بنفشه و خوردنِ تُربت سیدالشهدا گرفته تا دعای مُجیر و نمازِ جعفرِ طیار! اکنون نگرشِ مدرن با کمک شبکه های اجتماعی، در همه جا، پرده از روی کارِ رمالان و ترفندبازان و مارگیران و افسونگران و ملاها برداشته است و نه تنها تردستی ها و زبانبازی ها و زیانکاری های آنها را برهنه و آشکار می کند که خدا و پیامبر و آئین آنان را نیز بی بها کرده است. اکنون کار بجایی رسیده است که لشکری از مردم خشمگین و فریب خورده و داغدیده و آزرده در شهرهای بزرگ ایران در آرزوی روزی هستند که بتوانند، بی هراس از تیرِ غیب، بسوی خانه های ملایان، این طبیبانِ خود گُماشته ی اخلاق و روانِ جامعه یورش برند و از درگیریِ با آنان درسِ عبرتی برای آیندگان بجا بگذارند. مباد.

چه باید کرد؟ این پرسشی ست که اکنون همه ی مردمِ کشورهای کرونا زده با آن کلنجار می روند و هریک راهی را پیشنهاد می کند. اما در ایران حکومت راهِ انکار پیشه کرده است و با این کار، به کرونا میدانی به فراخای همه ایران داده است. حکومتِ ایدئولوژیک آخوندی در این جنگ نیز مانند همه ی جنگهایی که تاکنون براه انداخته است، شکست خورده است، اما بهای این شکست را اکنون مردم ایران با جانِ خود می پردازند.







Post a Comment
Comments: Post a Comment
Free counter and web stats blog counter
seedbox vpn norway