گـُوبـــاره
 

Wednesday, September 13, 2006


صد سال ِ آزگـــــــــار 


4. فرهنگ، پرسش و پاسخ

روانشناسی با فرد در جامعه و چگونگی بينش او سروکار دارد. هرچه جامعه قانونمندتر باشد، آزادی های فردی محدودتر و فشرده تر می شود. پس سود و زيان ِ فرد و جامعه هماره در ستيزبا يکديگرند. يکی از بزرگترين رويدادهای اجتماعی در ايران که بازتاب بسيار ژرفی در ساختار روانی فرد داشته است کوچ ايرانیان از روستا ها به شهرهاست. اين رويداد چنان بازتاب ژرفی بر ذهن و زبان ايرانيان داشته است که بررسی آن مثنوی هزارمن کاغذ - نه، هزار گيگا بايت حافظه می خواهد.

دنبـــــاله.....


Post a Comment
Comments:
سلام و ممنون از یادداشت خوب تان. از آن استفاده کردم و به عنوان "خمس و زکات" این استفاده یک اشتباه کوچک را که به نظرم رسید یادآوری می کنم: در انتهای یادداشت آمده "هرچه جامعه قانونمندتر باشد، آزادی های فردی محدودتر و فشرده تر می شود. پس سود و زيان ِ جامعه هماره در ستيزبا يکديگرند." فکر می کنم در اصل می خواسته اید به جای جمله ی آخر بنویسید "سود فرد و سود جامعه هماره در ستیز با یکدیگرند." باز هم ممنون.
 
رويا خانم، با سلام و سپاس از شما. چند تا خطای تايپی ديگر هم بود که بحمدالله درست شد. يکی از عادت های بد من اين است که نوشته های خودم را بازخوانی نمی کنم. البته کاش همه عادتهای بدم اين گونه معصومانه بودند.
 
Post a Comment
Free counter and web stats blog counter
seedbox vpn norway